Het Keurmerk Leegstandbeheer kun je aanvragen door het aanvraagformulier in te vullen en op te sturen naar info@keurmerkleegstandbeheer.nl.
Je dient naast het aanvraagformulier ook de volgende documenten bij de aanvraag in te leveren:
Na de aanvraag volgt er een bedrijfsinspectie, die op afspraak door een onafhankelijke inspectie-instelling wordt uitgevoerd. In het handboek kun je zien waaraan de leegstandbeheerder precies moet voldoen. De onafhankelijke inspectie-instelling rapporteert zijn bevindingen aan de leegstandbeheerder én aan het bestuur van de Stichting.
Indien de inspectie-instelling heeft vastgesteld dat aan alle eisen die in het handboek zijn opgenomen voldaan is én voldaan is aan een aantal andere eisen die het bestuur stelt, ontvangt de leegstandbeheerder een certificaat en wordt de leegstandbeheerder opgenomen in het overzicht van de gecertificeerden.
In dit proces is nadrukkelijk onderscheid tussen de inspectie door de inspectie-instelling en het besluit tot certificering door het bestuur van KLB.
Aan het KLB-keurmerk zijn kosten verbonden.
Daarnaast brengt de inspectie-instelling ook kosten in rekening. Hiervoor zal voorafgaand aan de inspectie door de inspectie-instelling zelf een offerte worden gemaakt. De inspecties worden uitgevoerd door SGI-Compliance en door SKG-IKOB Certificatie BV.
De contactgegevens zijn:
SGI-Compliance, de heer R. Helderop, ruud.helderop@sgicompliance.nl, 06-26984811
SKG-IKOB Certificatie, de heer J.F. Penninx, info@skgikob.nl, 088-2440100