Het Keurmerk Leegstandbeheer kun je aanvragen door het aanvraagformulier in te vullen en op te sturen naar info@keurmerkleegstandbeheer.nl.
Je dient naast het aanvraagformulier ook de volgende documenten bij de aanvraag in te leveren:
Lees meer over het aanvragen van het keurmerk in de aanvraagprocedure.
Na de aanvraag volgt er een bedrijfsinspectie, die op afspraak door een onafhankelijke inspectie-instelling wordt uitgevoerd. Op de inspectielijst en de wijzigingen per 1 februari 2021 kun je zien waaraan het bedrijf precies moet voldoen.
Als niet alleen de aanvraag in orde is, maar ook aan de eisen van de inspectie wordt voldaan ontvang je het KLB-keurmerk.
Aan het KLB-keurmerk zijn kosten verbonden.
Daarnaast brengt de inspectie-instelling ook kosten in rekening. Hiervoor zal voorafgaand aan de inspectie door de inspectie-instelling zelf een offerte worden gemaakt. Vanaf 1-1-2016 worden de inspecties uitgevoerd door SKW-Certificatie.
Meer informatie:
Waar moet ik aan voldoen?